0

سامانه املاک و اسکان amlak.mrud.ir + ورود ثبت نام در سایت

سامانه املاک و اسکان
بازدید 22

سامانه املاک و اسکان amlak.mrud.ir با هدف شفاف سازی نظام مالکیت در کشور، طراحی و تدوین شده است و ثبت نام در آن برای همگان ضرورت دارد.

این روزها صحبت زیادی درباره ثبت نام درباره سامانه املاک و اسکان می شود. برای افرادی که با این سامانه آشنایی ندارند، جای سؤال است چرا باید به این سامانه مراجعه کنند و در آن ثبت نام کنند. به همین دلیل لازم دانستیم توضیحات مختصر و مفیدی را در ارتباط با سامانه املاک و اسکان به شما مخاطبان گرامی ارائه دهیم.

سامانه املاک و اسکان از سیستم های جامع ثبت املاک در ایران است که امکان ساماندهی و پیگیری مسائل مربوط به امور ملکی را فراهم می کند. کاربران با ورود به آدرس amlak.mrud.ir و ثبت نام در آن می توانند از خدمات این سامانه بهره ببرند.

چرا باید در سامانه املاک و اسکان ثبت نام کنیم؟

ثبت نام در این سامانه برای تمامی افراد بالای 18 سال که مالک یا مستأجر هستند، ضرورت دارد. با توجه به قانون مالیات بر خانه های خالی، تمامی مالکان واحدهای مسکونی در نواحی مختلف باید اطلاعات املاک مسکونی تحت تملک خود را در سامانه املاک و اسکان کشور درج کنند.

ثبت نام در سامانه املاک و اسکان amlak.mrud.ir به دولت در برنامه ریزی های کلان اقتصادی و کنترل بازار مسکن، کمک بسیار زیادی می کند. این داده ها در زمینه هایی مثل تعیین مالیات بر خانه های خالی و ارائه تسهیلات مسکن کمک می کند.

قطعاً ثبت نام در این سامانه برای طبقات پایین و متوسط جامعه سودمند است. چرا که به کاهش تورم نرخ مسکن، حمایت از مستأجران و پیشگیری از دلالی در زمینه املاک و … کمک شایانی می کند. این سامانه از سوی وزارت راه و شهرسازی طراحی و راه اندازی شده است.

چگونه در سامانه املاک و اسکان amlak.mrud.ir ثبت نام کنیم؟

با مراجعه به آدرس اینترنتی amlak.mrud.ir می توانید در این سامانه ثبت نام کنید و برای دریافت خدمات دولتی، مشکلی نداشته باشید و بستر لازم را فراهم کنید.

مراحل کلی ثبت نام به صورت زیر است:

  • به آدرس فوق مراجعه کنید. در صفحه اصلی مشخص کنید که مالک یا مستأجر هستید.
  • اطلاعات هویتی خود مثل کد ملی و شماره تلفن همراه را وارد کنید و کد تأیید را دریافت کنید.
  • پس از تعیین شماره تلفن همراه خود، به ثبت اطلاعات ملک خود اقدام کنید.
  • در صورتیکه مالک هستید باید مدارک و اطلاعات مالکیت خود را بارگذاری نموده و در صورتیکه مستأجر هستید، باید اطلاعات قرار داد اجاره را وارد کنید.
  • اطلاعات وارد شده باید از سوی شما بررسی و تأیید شود تا فرآیند ثبت نام در سامانه به صورت کامل انجام شود.

مطالب مفید : مشاهده و پیگیری در سامانه مسکن ملی

مدارک موردنیاز برای ثبت نام مالکان در سامانه ملی املاک

مالکان برای ثبت نام در سامانه املاک و اسکان amlak.mrud.ir باید مدارک زیر را به همراه داشته باشند:

  • تصویر سند مالکیت اصلی و بنچاق
  • سند مالکیت به منظور اثبات مالکیت ملک
  • کارت ملی به منظور تأیید هویت
  • شناسنامه
  • کدپستی به منظور ثبت دقیق آدرس ملک
سامانه املاک و اسکان

سامانه املاک و اسکان

نحوه ثبت نام مالکین املاک در سامانه ملی املاک

مالکان برای ثبت نام در سامانه املاک و اسکان amlak.mrud.ir باید به صورت زیر اقدام کنند:

  • در مراحل ثبت نام اولیه، باید در صفحه گشوده شده عبارت مالک خودم هستم را انتخاب کرده و به مرحله بعدی بروید.
  • اطلاعات مربوط به مالکیت خود را به دقت و به درستی وارد کنید.
  • اطلاعات مربوط به ملک مثل مشخصات مالک، نوع سند، شناسه یکتا سند مالکیت و … وارد شود.
  • اطلاعات مرتبط با قبوض را وارد کنید.

در اینجا به دو نکته مهم توجه داشته باشید:

  • مالکان باید اطلاعات تمامی املاک مربوط به خود اعم از دارای سکنه، خالی از سکنه و اجاره داده شده از سوی خود را وارد کنند.
  • برای ثبت نام در این سامانه می توانید اپلیکیشن املاک و اسکان را دانلود کرده و بر روی دسکتاپ یا گوشی همراه خود نصب کنید.

نحوه ثبت نام مستأجران در سامانه املاک و اسکان amlak.mrud.ir چگونه است؟

ثبت نام مستأجران در این سامانه بدین صورت است که باید پس از گذراندن مرحله نام نویسی در صفحه نمایش به انتخاب گزینه شخص دیگر مالک اقدام شود. سپس سایر اطلاعات خواسته شده، ارائه شود و در نهایت به تأیید اطلاعات اقدام شود.

مدارک موردنیاز برای ثبت نام مستأجران در این سامانه شامل کارت ملی، شناسنامه، قرارداد اجاره و کدپستی ملک می باشد. ثبت نام در سامانه ملی املاک برای مستأجران بسیار سودمند است و زمینه را برای دریافت تسهیلات مختلف  برای آنها فراهم می کند.

نحوه ویرایش اطلاعات محل سکونت در سامانه املاک و اسکان چگونه است؟

شما باید به سامانه املاک و اسکان amlak.mrud.ir مراجعه کنید و سپس به ویرایش یا به روزرسانی اطلاعات خود اقدام کنید.

ممکن است پیامکی به شما ارسال شود مبنی بر اینکه اطلاعات خود را در سامانه املاک و اسکان تغییر دهید. اگر از زمان ثبت نام در این سامانه، اقامتگاه و وضعیت ملک و املاک خود را تغییر نداده اید نیازی به مراجعه به سامانه و تغییر اطلاعات خود ندارید. در صورت نیاز به تغییر اطلاعات، باید به صورت زیر اقدام کنید:

  • کاربران برای ویرایش اطلاعات ملک باید به سامانه املاک ورود کنند و به بخش املاک تحت مالکیت خود بروند.
  • بعد از ورود به بخش املاک تحت مالکیت خود با انتخاب کلید ویرایش ملک می توان به ویرایش اطلاعات اقدام نمود.
  • کاربران باید توجه کنند که کلید ویرایش ملک در بخش املاک تحت مالکیت هنگامی نشان داده می شود که اطلاعات برای ثبت ملک به صورت ثبت نهایی درج شده باشد.

چگونه اطلاعات هویتی را در سامانه املاک و اسکان amlak.mrud.ir تغییر دهیم؟

مراحل ویرایش اطلاعات هویتی به شرح زیر است:

  • کاربران باید برای ویرایش اطلاعات فردی خود، به سامانه املاک و بخش اطلاعات هویتی بروند.
  • بعد از اینکه به بخش اطلاعات هویتی وارد شدید می توانید اطلاعات هویتی خود را ثبت و ویرایش های لازم را در آنجا انجام دهید.
  • پس از اینکه اطلاعات هویتی خود را به صورت دقیق اصلاح کردید و ویرایش های لازم را انجام دادید، باید کلید ثبت را انتخاب کنید تا تغییر اطلاعات ذخیره شود.

مطالب مفید : سامانه ثنا sana.adliran.ir

چگونه رمز عبور سامانه ملی املاک را تغییر دهیم؟

کاربران بعد از ورود به سامانه املاک و اسکان amlak.mrud.ir و ثبت شماره تلفن همراه و کدملی خود، یک رمز دریافت می کنند که این رمز معمولاً ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک لاتین، اعداد و کاراکترها است. اگر قصد تغییر رمز خود را دارید، باید به صورت زیر عمل کنید:

  • در سامانه املاک و اسکان به بخش تغییر رمز بروید.
  • رمز فعلی خود را وارد کنید و سپس رمز عبور جدید را انتخاب کرده و وارد کنید.
  • سپس کلید تغییر رمز عبور را انتخاب کنید و از سامانه یک بار خارج و دوباره وارد شوید.
5/5 - (1 امتیاز)

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *